Honda CR-Z Hybrid Car Forums banner
21 - 38 of 143 Posts
Discussion starter · #21 · (Edited)
Korpusy przepustnicy

Tymczasem oryginalne fotele Recaro dotarły do ​​K-RZ (Obecnie)


Image


Wróć do budowy (Przeszłość)
Ponieważ CRz jest przepustnicą sterowaną elektronicznie (DBW), wolę silnik, który ma korpus przepustnicy DBW, taki jak k24a2/3. Dla tych, którzy nie znają różnicy. Przepustnice DBW mają na nich elektroniczny uchwyt
Image

Napęd za pomocą linki ma pewien mechanizm sprężynowy, do którego przymocowana jest linka
Image


Ponieważ dążysz teraz do wydajności zamiast ekonomii, lepiej ulepszyć korpus przepustnicy. Jeśli silnik nie był wyposażony w DBW, możesz kupić korpus przepustnicy RX8 z serwisu eBay, ma on 75 mm i jest bardzo tani niż korpus przepustnicy K-tuned 70 mm. Oba będą wymagały płyty adaptera, aby dopasować je do kolektora dolotowego. Dla tych, którzy się zastanawiają, OEM TSX k24a2 to 64 mm, niektórzy mówią 62 mm.
Image

Te zdjęcia pochodzą z mojej wymiany Honda Fit k20, która wykorzystuje k20 z korpusem przepustnicy Rx8. Dwa przewody w uchwycie korpusu przepustnicy również wymagają zmiany położenia w uchwycie, bardzo łatwe.

Image

Na k24 crz używam na razie korpusu przepustnicy OEM DBW. później planuję użyć RX8. Ominąłem również porty płynu chłodzącego korpusu przepustnicy, ponieważ mieszkam w ciepłym kraju (Pakistan).
Zatem to znowu przypomina, że ​​wybierając silnik, należy przyjrzeć się jego korpusowi przepustnicy i preferować te, które mają korpus przepustnicy DBW.
 
Discussion starter · #23 ·
Przełożenie VTC

Ponownie przypomnienie, że posty powyżej i poniżej są opcjonalne.
Śruby głowicy dokręcone zgodnie ze schematem
Image

Wszystkie te wzory są łatwo dostępne online. Uchwyty wałków rozrządu mają również sekwencję usuwania i dokręcania.
Image


Jak wiesz, k24 mają przełożenie VTC 25 stopni, tak jak nasze CRZ. k20 mają 50 stopni. Dlaczego więc nie zmodyfikować przełożenia VTC, skoro już przy tym jesteśmy (zyski 25-30 KM)?
Image

Będziesz potrzebować zestawu kluczy imbusowych, aby go otworzyć. Tylko cztery śruby
Image


k24 nie wytwarzają mocy powyżej 45 stopni, a niebezpieczeństwo kontaktu tłoka ze ścianą jest większe przy pełnych 50 stopniach. Hondata zaleca również modyfikację k24 do 45 stopni. Aby go otworzyć, musisz odłączyć go od wałków rozrządu. Na ten temat dostępne są szczegółowe artykuły online. Pokażę Ci tylko kilka zdjęć, kiedy go modyfikowałem.
Otwarto wnętrze za pomocą zestawu kluczy imbusowych
Image

Image

Nie panikuj. To nie jest takie trudne i jest opcjonalne
Image


Spójrz na dodatkowy metal, który musimy zeszlifować. Po lewej stronie jest k20, po prawej k24
Image


Zalecenie Hondaty dotyczące szlifowania metalu w milimetrach. Mam nadzieję, że masz suwmiarkę i marker.
Image

Będziesz musiał zanieść go do warsztatu, aby zeszlifować metal lub możesz użyć szlifierki, umieszczając go w imadle, aby utrzymać go w stabilnej pozycji.
Po wszystkim, zamknij go
Image
 
....Wygląda na to, że ten silnik stał przez lata. Po otwarciu pokrywy zaworów szlam olejowy był tak gęsty i stały na krzywkach i innych częściach. Próbowałem go wyczyścić wszystkim, co miałem i dużą ilością siły, ale bez powodzenia. ....
Czy warsztaty obróbki skrawaniem nie robią już kąpieli w gorącej kąpieli?

Kiedy pracowałem w inspekcji przemysłowej, mieliśmy zbiornik parowy - kilka galonów czterochlorku węgla w kwadratowym zbiorniku o wymiarach 6' na 6' głębokości. Miał on prawdopodobnie około kilkuset stopni, tworząc mgłę do około stopy od góry. Kiedy wkładało się tam coś chłodnego, czterochlorek węgla skraplał się na tym i spływał, a rzeczy wychodziły tak czyste, że nie można było w to uwierzyć. Ale jak wiele zaufanych niegdyś chemikaliów, nie sądzę, żeby czterochlorek węgla był jeszcze dostępny - przynajmniej nie w Kalifornii, gdzie nie możemy nawet dostać lukrecji.
 
Discussion starter · #26 ·
Czy warsztaty obróbki skrawaniem nie robią już kąpieli w gorącej wodzie?
Tak, robią, ale nie w moim mieście. To małe miasto. Kolejnym powodem, dla którego większość pracy wykonałem sam, było to, że mechanicy i elektrycy tutaj nic nie wiedzą o tych zamianach. Potrzebowałem tylko warsztatu, który mógłby po prostu postawić silnik na stojaku i włożyć go do samochodu.
A kiedy zobaczyłem tak brudną głowicę, martwiłem się o resztę silnika, dlatego wpadłem na pomysł otwarcia go i zobaczenia wnętrza samemu i wyczyszczenia ich.
Nigdy wcześniej nie widziałem tak brudnej głowicy said:
Ponieważ planuję doładować go sprężarką, przepływ głowicy nie ma większego znaczenia, ponieważ dmuchawa będzie dodatnio wypierać powietrze do silnika. Ale dobra sugestia dla tych, którzy wymieniają go na moc NA.
Wracając do budowy.
Przygotowanie zespołu wahaczy do umieszczenia na głowicy. Dużo zabawy, chłopaki. Cieszę się, że głowica była brudna, bo inaczej nie nauczyłbym się tak wiele. Byłem tylko noobem. Dzięki materiałom online na k20a.org, clubrsx i 8thgencivic.com i wielu innym.
Image

Niektórzy ludzie próbują trzymać go razem mocno ręką, aby uniknąć wypadnięcia ze sprężyn, ale tymczasowo użyłem opasek zaciskowych, aby trzymać go razem podczas podnoszenia z podłogi i umieszczania na głowicy
Image


Image


Nie martw się, jeśli się rozłączy lub wypadnie, łatwo założyć z powrotem
Image


Image


Publikuję je, żebyście nie musieli wchodzić do internetu i szukać tych rzeczy.
Śruby głowicy dokręcone zgodnie ze specyfikacją momentu obrotowego. Jeśli dobrze pamiętam, 82 ft.lb lub 92. Dobry klucz dynamometryczny jest niezbędny.
Image

Głowica została zbudowana z zaworami Supertech, aby poradzić sobie ze sprężarką

Smarowanie miejsca, w którym będą obracać się wałki rozrządu, działa również dowolny smar montażowy lub zwykły olej silnikowy. Jeśli zamierzasz wkrótce zainstalować silnik, użyj oleju, jeśli silnik będzie leżał przez jakiś czas, lepiej użyć smaru montażowego, ponieważ pozostanie dłużej tam, gdzie powinien być. Całe to smarowanie, aby zapobiec pierwszemu suchy rozruch silnika.
Image


Wałki rozrządu umieszczone nad zespołem wahaczy i nasmarowane
Image

Uchwyt wałka rozrządu ma na nim etykietę, łatwo zapamiętać kolejność, w jakiej się znajdują
Image


Dokręcanie śrub mocujących wałek rozrządu zgodnie ze wzorem
Image

Image

Wzór usuwania jest inny.
Znowu pech, klucz dynamometryczny nie kliknął na jednej śrubie i złamałem ją w bloku silnika :(
Image

Wyszukałem w Internecie, niektórzy powiedzieli, że jedna śruba jest złamana, jest ok. Jeśli potrzebowałem go usunąć, musiałem usunąć całą głowicę, co oznaczało również użycie nowej uszczelki głowicy. 120 $ plus wysyłka do Pakistanu zajmie 20-30 dni. Więc zabrałem cały silnik do lokalnego warsztatu, który ma bardzo utalentowanych ludzi. Zaspawali metalowy pręt z urwaną śrubą i wyciągnęli go z tego samego otworu, w którym się złamał :)(Yaaay mamy w Pakistanie poważny talent).
Następnie instalacja łańcucha rozrządu i ustawienie go we właściwym czasie. Możesz znaleźć w Internecie, jak to zrobić. Szybko pokażę kilka zdjęć
Image

Image

W międzyczasie blokowanie napinacza łańcucha rozrządu za pomocą kołka

Image

Będziesz musiał tu walczyć :p
Image

Wyjęcie jednego kliknięcia z TCT
Image
 
Discussion starter · #29 ·
Nowe sprzęgło i koło zamachowe

Teraz, gdy nasz silnik jest wyregulowany, wyczyśćmy elektrozawór Vtec i przełącznik ciśnienia Vtec
Image


Usuwanie elektrozaworu Vtec
Image

Przełącznik ciśnienia Vtec
Image

Wyczyściłem je szczoteczką do zębów i płynem do czyszczenia hamulców.
Image

Image


Te dwa były całkowicie zatkane. Bez czyszczenia tych dwóch możesz sobie wyobrazić, że mój VTEC kiedykolwiek się włączył. Te dwa polecam wyczyścić, znajdują się one z boku silnika. Łatwe do usunięcia i zainstalowania.
Czasami przełącznik vtec nie osadza się całkowicie, wystarczy lekkie puknięcie gumowym młotkiem. JEŚLI dokręcisz śrubę bez prawidłowego osadzenia, pęknie.
Image


Przygotowanie pokrywy skrzyni korbowej za pomocą kleju Honda. Pamiętaj, że niektóre śruby są inne. Zatem oznacz je przed usunięciem
Image

Image


Yaay prawie gotowe. Zainstalujmy nasze nowe sprzęgło Stage 2 i koło zamachowe.:wink2:
Sprzęgło i koło zamachowe OEm były w porządku, ale ponieważ zamierzam je doładować, ulepszyłem je do sprzęgła Competition Clutch nowej serii Stage II z jego kołem zamachowym
Image


Aby otworzyć śruby koła zamachowego, musisz przytrzymać koło pasowe wału korbowego po przeciwnej stronie za pomocą klucza, którego drugi koniec będzie na podłodze. Jeśli pamiętasz, trzymaliśmy koło zamachowe, kiedy wyjmowaliśmy koło pasowe wału korbowego, a także podczas dokręcania. To samo dotyczy tutaj, tylko odwrotnie
Image

Zdjęcie poniżej nie pokazuje koła pasowego wału korbowego, ale pokazuje metodę jego trzymania
Image


Nie zapomnij umieścić łożyska pilotującego w
Image

Acura 22103-PNA-003 Łożysko pilotujące sprzęgła tylko 9$
https://www.amazon.com/Acura-22103-PNA-003-Clutch-Pilot-Bearing/dp/B00KQWNDC4

Image


Koło zamachowe zainstalowane, śruby dokręcone do 92 funtów/stopę w zygzakowaty wzór za pomocą klucza dynamometrycznego.
Image

Będziesz potrzebować klucza z przedłużeniem w kształcie gwiazdy, aby je dokręcić. Radzę kupić również zestaw tych gniazd.
Image


Wreszcie sprzęgło i docisk zainstalowane.

Image
 
Discussion starter · #30 · (Edited)
I poświęćmy trochę wysiłku na szczegóły :wink2:
Image

Użyłem farby Rustolium do zacisków hamulcowych w kolorze czerwonym. Odporna na temperaturę 2000 F

Zainstaluj również wydech oraz kolektory dolotowe. Cewki zapłonowe, świece zapłonowe NGK BKR7EIX lub BKR8EIX, jeśli planujesz doładowanie.
Przed ponownym założeniem pokrywy zaworów przeczytaj w Internecie, gdzie nałożyć klej Honda na niektórych punktach, aby uniknąć wycieków oleju. I wyreguluj zawory zgodnie ze specyfikacją Hondy. Youtube ma kilka fajnych filmów na temat regulacji zaworów serii K.
Będziesz potrzebować szczelinomierza. Bardzo tanie
Image

Image

Image

Zawsze rób to, gdy silnik jest zimny. (Nie dotyczy to tutaj, ponieważ silnik nie został jeszcze nawet zamieniony).
Image

Wcale nie jest to trudne. To najlepszy czas, aby to zrobić, ponieważ masz dostęp do silnika w zakresie 360 stopni. Trudno to zrobić wewnątrz maski
Image



Image


Image


Tak, wyszło pięknie :smile2: i teraz wiemy, że to nie strona zewnętrzna jest tak czysta jak wewnątrz i przygotowana tak, jak powinna być. To daje spokój ducha
Image


Sprzęgło i korpus przepustnicy zakryte, aby zapobiec kurzowi
Image


Pozwólmy potworowi odpocząć, podczas gdy przygotowujemy okablowanie
Image



Pasek silnika/pasek klinowy:

Dla hybrydowej wymiany k24/k20 przy użyciu koła pasowego k20 pasek będzie miał wymiar 7pk-1640.
dla czystego k24a2 przy użyciu koła pasowego wspomagania kierownicy k24, jak widać na początkowych stronach mojej budowy, będzie to 7pk-173- lub może 1740.
Później zamieniłem to koło pasowe wspomagania kierownicy na koło pasowe k20, które jest mniejsze (można je również zobaczyć w tych postach). Pasek będzie miał wymiar 7pk-1710 lub 1720, również można go zamontować. Tak samo 1700, ale będzie ciasny.
Oto dobre czytanie
Image


Image


Ale nie ma tu żadnej zasady. Ponieważ niektórzy usuną klimatyzację lub wspomaganie kierownicy, więc ich pasek będzie inny. Podobnie jest z miejscem, z którego pochodzi k24. Niektóre mają inny rozmiar koła pasowego wału korbowego. Niektóre pochodzą z CR-V, niektóre z RDX itp. itd.
Zatem, gdy silnik jest wyjęty, weź nić i owiń ją wokół wszystkich kół pasowych i zmierz. To da ci przybliżony pomysł w mm lub calach. Po prostu poszukaj tego w Internecie i zamów pasek. Musi to być pasek 7-żebrowy (7Pk).

Jeeesss wreszcie sekcja okablowania jest tutaj, chłopaki. Główny powód publikowania tej kompilacji.
Może będę zajęty jutro i jest dużo do opublikowania z punktu widzenia okablowania. Może opublikuję po jutrze.
 
Discussion starter · #33 · (Edited)
Dzisiaj chciałem opublikować sekcję okablowania, ale internet będzie niedostępny przez dwa dni. Zamiast tego zajmuję się dostosowywaniem reflektorów CRz i konwertuję je również na bi-ksenony. O tej późnej porze nocy internet wraca na jakiś czas, więc zamiast publikowania budowy swapu, oto kilka zdjęć z prac nad reflektorami. Wciąż w trakcie. (To wszystko jest w teraźniejszości. Zamiana k24 była w przeszłości, prawie dwa miesiące temu)
Image




Image


Image




Image




Próbuję kilku pomysłów, jeszcze nie sfinalizowanych.
Jutro będę zajęty kończeniem reflektorów. Nie martw się, że cały czarny kolor przyciemni światła. Przekonwertowałem je na bi-ksenony. Teraz nie potrzebują odbicia od tła, aby wytworzyć światło.
W weekend opublikuję okablowanie InshaAllah.
 
Discussion starter · #34 ·
Okablowanie alternatora i rozrusznika

Wracamy do głównej budowy silnika. Zacznijmy od okablowania.
Używane okablowanie to 06-11 Civic si, numer części 32110-RRB-A04, ponieważ mój CRZ jest starszy niż 2013. Dla CRZ/Fit powyżej 2013 należy zamówić okablowanie 13-15 Civic Si.
Na eBayu są różne oferty. Niektóre sprzedają samo okablowanie, a niektóre sprzedają okablowanie z wiązką ładowania. Poszukaj dobrej oferty i zamów.
Jak ten facet sprzedający oba. Czasami nie jest to wymienione, ale trzeba uważnie przyjrzeć się zdjęciu oferty, aby sprawdzić, czy wiązka ładowania jest dołączona, czy nie
Image


Ten również sprzedaje oba i myślę, że on sam też nie wie: wink2:
Image


Sama wiązka ładowania wygląda tak. Kosztuje około 80 $, ale jak mówiłem wcześniej, znajdziesz dobre oferty na zestawy.
Image

Zawsze dopasuj numer części

Ponieważ CRZ ma bezpiecznik alternatora/generatora zintegrowany z zaciskiem +ve akumulatora, wprowadzimy niewielką zmianę w zacisku wiązki ładowania Civic si.
Image


Skrzynka bezpieczników i lokalizacja przewodu alternatora Civic si
Image


Poniżej znajduje się wiązka ładowania, którą zmodyfikujemy. Odetnij plastik, aby odsłonić przewody alternatora.
Image


Pozbędziemy się dodatkowego zacisku i jego przewodu
Image


Zmodyfikujemy pozostały zacisk, aby pasował do naszego CRZ. Po prostu usuwając dodatkowy metal i robiąc dziurę w reszcie.
Image


Image


I tak będzie wyglądać na zacisku +ve akumulatora
Image


Image


Przedmioty użyte do tego
Image
 
Discussion starter · #35 ·
Przewód rozrusznika

Jeśli używasz k20, nie musisz tego modyfikować, jeśli używasz k24, może być konieczne zmodyfikowanie.
Zdjęcie poniżej przedstawia mój rozrusznik k24
Image


Ma bardziej zaokrągloną nasadkę zaciskową, podczas gdy uchwyt Civic si ma kwadratowy uchwyt.

Image


Mój silnik k24 był dostarczany z własnym kompletnym okablowaniem, więc usunąłem z niego gumową osłonę i założyłem ją na uchwyt rozrusznika Civic si.
Image


Wyodrębniony zacisk jest zbyt wąski, aby pasował do rozrusznika k24. Więc otworzyłem go z jednej strony, aby zrobić trochę miejsca.
Image

Ostateczny wynik.
Image


Istnieje wiele sposobów, aby to zrobić. Możesz po prostu przymocować przewód do zacisku i umieścić go na rozruszniku.
Image

Podobała mi się jakość zacisku fabrycznego, więc go zmodyfikowałem. Zobaczmy teraz drugi koniec przewodu rozrusznika. Kończy się na dużym, bardziej zaokrąglonym zacisku pokrytym czerwoną plastikową osłoną.
Image


W tym czasie nie wiedziałem, że zacisk +ve akumulatora CRZ zawierający wszystkie bezpieczniki można odłączyć od zacisku rozrusznika. Więc odciąłem przewód rozrusznika CRZ i przymocowałem mój przewód rozrusznika serii k po jego zmodyfikowaniu.
Image


Zrobiłem to, że odciąłem bardziej zaokrąglony zacisk za pomocą obcinaka i zrobiłem w nim otwór, aby pasował do śruby na zacisku +ve akumulatora.
Image


Ale to wcale nie jest potrzebne. Wszystko, co musisz zrobić, to usunąć tę śrubę i odłączyć zacisk rozrusznika CRZ (zamiast przecinać jego przewód, jak ja to zrobiłem) i przymocować zacisk Si w jego miejsce. To jest typu plug & play.
Image


Ponownie, można to zrobić na wiele sposobów. Możesz przymocować własne fantazyjne zaciski itp. itp. Głównym celem jest połączenie przewodu rozrusznika z zaciskiem +ve akumulatora bez bezpiecznika.
Pozostaje jeszcze jeden ostatni krok. Zmodyfikowaliśmy zacisk rozrusznika oznaczony jako „1”. Jego drugi koniec jest oznaczony jako „3” na zdjęciu poniżej.
Image


Długość tego przewodu jest bardzo krótka, aby dotrzeć do naszego głównego uchwytu okablowania. Więc odetniesz ten koniec i dodasz do niego gruby przewód i przymocujesz ten przewód do głównego uchwytu okablowania CRZ, o którym wspomnę później.
Image


Przymocuj drugi koniec tutaj w głównym uchwycie crz gruby zielony przewód (twój kolor może się różnić)
Image

Image


Dwa połączone razem
Image


Modyfikacja rozrusznika pod maską kończy się tutaj. Ale drugi koniec tego zielonego przewodu, który wchodzi do skrzynki bezpieczników w kabinie kierowcy, musi być podłączony do przewodu zapłonu z przełącznika zapłonu. To znaczy, jeśli chcesz ominąć funkcję wciskania pedału sprzęgła podczas uruchamiania CRZ (tylko instrukcje).
Image


Image


Ale jeśli chcesz zachować tę funkcję wciskania pedału sprzęgła podczas uruchamiania CRZ, nie musisz nic robić w skrzynce bezpieczników. Zamiast tego postępuj zgodnie z instrukcjami dotyczącymi okablowania HAsport.
Image

HAsport mówi o tym uchwycie CRZ. Ale zdjęcie przedstawia uchwyt po stronie silnika. Drugi koniec tego uchwytu (strona podwozia) pasuje do kolorów zgodnie z Hasport. Nie wiem, dlaczego Honda zmienia kolor przewodu z jednej strony uchwytu na drugą. To bardzo mnie zmyliło i skontaktowałem się z nimi, że wspomnieli o złym kolorze przewodów. Odpowiedzieli, że kolor i przewód będą pasować po stronie podwozia wtyczki CRZ 124, a nie po stronie silnika. Wiem, że to trochę mylące, ale kiedy masz wszystkie rzeczy przed sobą, to wszystko będzie miało sens.
Po lewej stronie jest strona silnika, a po prawej stronie strona podwozia lub odwrotnie. Nie pamiętam dokładnie. Ale jeden będzie pasował do kolorów z instrukcją HAsport, którą również udostępnię później.
Usuwam plastikową osłonę na jednym uchwycie, aby go odsłonić
Image

Uchwyt odsłonięty
Image


Jego kolory pasują dokładnie do instrukcji okablowania dotyczących tego czerwonego przewodu na pozycji 3.
Image


Zabawne jest to, że ten przewód służy tylko jako odniesienie, ponieważ jest częścią okablowania CRZ, którego nie będziemy używać. Zamiast tego użyjesz przewodu, który jest przeciwny do tego przewodu. Co w moim przypadku jest niebieskim przewodem.
Image


Wiem, że może to być mylące, ale walczyliśmy, aby uruchomić samochód, więc to publikuję. Musieliśmy zrezygnować z kodowania kolorami i podłączyć bezpośrednio przewody zapłonu, jak wspomniałem powyżej, kiedy połączyliśmy różowy i zielony przewód (nieprawidłowy sposób, ale działa).
Nie przecinaj jeszcze uchwytu, dopóki całe okablowanie nie zostanie zakończone, co nastąpi podczas wymiany. Uchwyt, który trzymam w ręku, to uchwyt CRz 124, który odciąłem, gdy całe okablowanie było gotowe i aby wszystko wyglądało czysto.
Image



To kończy nasze okablowanie wiązki ładującej. Czujnik spalania wstępnego już omówiłem w modyfikacjach czujników we wcześniejszych postach tej kompilacji.

Następnie pozostaje dodanie okablowania czujnika O2 i okablowania głównych uchwytów i przejdziemy do rzeczywistej wymiany w samochodzie.
 
Discussion starter · #37 · (Edited)
W powyższym poście chciałem dodać nową metodę, ale nie pozwala mi zapisać mojej edycji, ponieważ ten post ma ponad 20 diagramów. Zaczynamy
Metoda alternatywna: Istnieje inna metoda obejścia tego. W niej nie musisz szukać przekaźnika rozrusznika i tego zielonego przewodu w środku. Tę metodę znalazłem u użytkownika Merle Schnick w komentarzach do filmów na YouTube. Dzięki niemu.

Jeśli chcesz mieć możliwość uruchomienia samochodu (na luzie) bez wciskania sprzęgła, z powodów, które wskazałeś, dotyczących sprzęgła przesuwającego wał korbowy bocznie w stosunku do płyt łożysk oporowych w silniku k24/k20, ponieważ nie zostały one zaprojektowane do uruchamiania ze wciśniętym sprzęgłem.
Twoja uwaga 2 (z DropBox "CRZ A Plug Conversion Instructions") mówi, aby połączyć (połączyć przewodem) wypięty przewód ECM A12 z wypiętym przewodem C124 #3, a następnie przełącznik obejścia sprzęgła będzie działał "poprawnie", co oznacza jak normalnie, tj. że sprzęgło musi być wciśnięte, aby uruchomić. Nie to, czego chcę. Zatem wypięty ECM A12 "szuka" masy podwozia, aby zamknąć obwód przez przekaźnik odcięcia rozrusznika, tym samym zasilając przekaźnik odcięcia rozrusznika i zamykając styki, a następnie +12 V (bezpiecznik 7,5 A) z pozycji Start zapłonu (IGN-III) popłynie przez zamknięte styki przekaźnika do C124 #1, który łączy się z elektrozaworem rozrusznika (i uruchamia silnik). Zatem po prostu podłączyć wypięty A12 do masy podwozia? Tak, wiem, że będę musiał podłączyć gruby przewód z C124 #1 do elektrozaworu rozrusznika. (patrz schemat, w CR-Z 2011-2012 Service Manual, vol.1, str. 4-4).(ale ta metoda ma zostać przetestowana, na dzień 23-08-22)
Przejdźmy teraz do okablowania
Zanim omówimy główne okablowanie, powinieneś mieć przy sobie kilka podstawowych narzędzi, takich jak zaciskarka, obcinak do papieru, marker, taśma izolacyjna, złącza termokurczliwe, termokurczliwe gumowe rurki, multimetr z funkcją brzęczyka. (Uni-T UT33D jest dobry i tani, 15$)
Image

Kup kilka przewodów o różnych długościach w wielu kolorach, przeważnie 18-20 gauge. Do przewodu rozrusznika kup kilka 12 gauge.
Image

Złącza termokurczliwe, mają w sobie materiał lutowniczy. Nie trzeba lutować przewodów, wystarczy podgrzać zapalniczką i działają bardzo dobrze. Trzeba kupić
Image


Dla dodatkowej izolacji, termokurczliwe gumowe tuleje. Zakładam je na złącza stykowe dla dodatkowej izolacji.
Image


Civic Si ecu. Część ECU: 37820-RRB-A12 A14 jest dla automatycznej. Nie zamawiaj tego ani A05. Transponder i kluczyk zapłonu pokazane poniżej nie są potrzebne, jeśli masz dobre oprogramowanie do dopasowywania kluczy/programowania immobilizera, takie jak Autel, LAunch itp. i masz w pobliżu dealera Hondy, który również wykonuje programowanie.
Image


ECU A,(biała) B(Szara) i C (Zielona) wtyczki.
Image


Twoje nowe okablowanie Si będzie miało wtyczkę B,C, która nie wymaga żadnych zmian. Wtyczka A będzie używana z okablowania CRZ. To proste, gdy wyjmiesz silnik CRZ, jego uchwyty B i C będą z silnikiem. Zostanie Ci wtyczka ECU A pod maską wraz z okablowaniem, które wymaga bardzo niewielu zmian, aby można je było podłączyć do nowej ECU Civic si.
Image


Możesz również zamówić wskaźniki do wyboru. Używam podróbek Greddy i są bardzo dokładne i jak dotąd działają dobrze (przez ostatnie 3 miesiące)
temperatura oleju, ciśnienie oleju, temperatura wody itp. itd.
404 strona
Ponieważ kiedy przejdziesz innym przewodem przez otwór w przegrodzie, przejdź również przewód czujnika wskaźników w tym czasie. Ponieważ silnik jest wyjęty z samochodu, jest to bardzo łatwe do zrobienia w tym czasie.
Trochę podstawowego odczytu i czyszczenia kodu ECU, jak ELM 327
Image


Następnie powiem Ci, jak zmodyfikować wtyczkę A, a następnie omówimy główną sekcję okablowania.
 
Discussion starter · #38 · (Edited)
Gniazdo okablowania A CRZ

Czekanie dobiegło końca, chłopaki. Zacznijmy główne okablowanie.
Najpierw zmodyfikujemy gniazdo A okablowania ECU CRZ zgodnie ze schematem gniazda A Civic Si. Ma sens, prawda? Ponieważ teraz używane ECU będzie Civic Si, więc całe okablowanie musi być zgodne z Si, a nie z ECU CRZ.
Poniżej znajduje się prosta tabela zmian w okablowaniu wtyczki CRZ ECU-A. Przewody z „X” nie są już potrzebne i można je usunąć. Pozostałe muszą zmienić położenie w obrębie tej wtyczki.
Zwróć uwagę, że CRZ ZF2 i Fit GE i GK mają 49-pinowe wtyczki ECU, a nie 44-pinowe. W nich użyjesz okablowania i ECU Si 2013+.

Image


Image


Image


Teraz nauczmy się, jak wtykać i wypinać.
Trzymam w ręku białą wtyczkę ECU-A. Najpierw musisz ją odblokować, naciskając plastikowy zatrzask.
Image


Image


Teraz potrzebujesz ostrego narzędzia, aby włożyć je w miejsce pinu, aby podnieść nasadkę mocującą pin. Możesz użyć narzędzia dentystycznego lub agrafki. Wziąłem mały śrubokręt płaski i zeszlifowałem jego końcówkę, aby ją zaostrzyć,
Image

Lub
Image


Image


Podnieś blokadę i delikatnie wyciągnij ten sam pin z przeciwnej strony.
Image


Image


Yaaaay, ukończyłeś konwersję wtyczki A. Teraz zmodyfikujmy wtyczki B i C..
Żartuję. Nie musimy nic zmieniać we wtyczkach B i C :smile2:, ponieważ są już okablowaniem Si.
 
Discussion starter · #39 · (Edited)
Wyprowadzenia ECU CRZ i Si

Bardzo ważnym wymogiem jest posiadanie zarówno wyprowadzeń CRZ, jak i Si ECU. Główne zmiany są potrzebne tylko w wtyczce CRZ-A, którą omówiłem we wcześniejszym poście. Ale czasami musimy sprawdzić ciągłość przewodu czujnika, jeśli jakiś czujnik nie działa. Powinniśmy więc wiedzieć, dokąd ten przewód idzie w ECU. Dlatego je publikuję. Wydrukuj je i miej je przy sobie podczas wymiany. Udostępniłem wszystkie najnowsze wyprowadzenia w moim folderze Dropbox. Możesz je zobaczyć, a nawet pobrać. Zawiera zarówno wyprowadzenia ZF2, jak i Fit GE & GK
1. Wtyczka CRZ ECC/PCM Plug-A
Image

Image

Image


Ponieważ nie musimy nic robić z wtyczkami CRZ B i C, nie publikowałem ich. Ale linki w tym poście Okablowanie CR-Z ECU wygasły, więc publikuję również uchwyty CRZ-B i C. Ale pamiętajcie, nie potrzebujemy ich w tej wymianie
Uchwyt CRZ-B
Image

Image

Image


Uchwyt CRZ-C
Image

Image

Teraz dla wyprowadzeń Civic Si 2007-11. (dla osób z CRZ 2013+ będą potrzebne wyprowadzenia Civic Si 2012-15, dostępne online, nie mam ich). Jeśli obraz wydaje się mniejszy, kliknij go prawym przyciskiem myszy i wybierz opcję „wyświetl obraz”
Image

Image


Wtyczka-B (szary kolor)
Image

Image


Wtyczka-C (zielony)
Image

Image


Wiem, że nie są one zbyt wyraźne. Pod koniec tej kompilacji udostępnię folder Dropbox zawierający wszystkie schludne schematy i filmy. dzięki czemu możesz je wydrukować.
W następnym poście omówię główną część okablowania dotyczącą wtyczki CRZ 124 i Civic Si. To podsumuje większość naszego okablowania. i to jest główna część, której ludzie nie potrafią rozgryźć.
 
...(dla facetów 2013+ crz będą potrzebować pinoutów Civic Si 2012-15, dostępnych online, nie mam ich)...
Tak - to ważna uwaga! Po prostu ponownie publikuję tutaj, aby podkreślić. :) Dzięki za pełne opracowanie i dbałość o szczegóły. :thumbsup:
 
21 - 38 of 143 Posts