Honda CR-Z Hybrid Car Forums banner

CR-Z Wielmontage Draad

1.3M views 1.5K replies 356 participants last post by  tallguy1985  
#1 · (Edited by Moderator)
Dit draadje is gewijd aan de wielmontage specifiek voor de cr-z. Volg aub het format...

Wiel info:
wielmerk, diameter, breedte, offset en face (indien mogelijk), gewicht van het wiel (indien mogelijk).

Banden info:
maatvoering en merk/model

Ophanging info:
alle info over verlaging

Foto's van de wielmontage, minimaal 3 foto's aub. En maak aub relevante foto's, in plaats van een artistieke foto.

plaats aub alleen als je iets te melden hebt. Start een nieuw draadje of pm als je commentaar wilt geven op iemands wielen/montage.

#9 ·
Ik koos voor de kleur Spoon Blue op mijn Axis Reverb-wielen. Ze zijn identiek aan de Advan TCII-wielen met de holle spaken.

Wielen zijn 18x7.5 +45 met Falken 225/40R18

De totale diameter is ongeveer hetzelfde.... De snelheidsmeter geeft 1 mph langzamer aan dan origineel.

Verlaagd op B&G S2 verlagingsveren. Ze hebben een geweldige verlaging en rijden erg soepel.

#1,482 ·
Ik koos voor de Spoon Blue kleur op mijn Axis Reverb wielen. Ze zijn identiek aan de Advan TCII wielen met de holle spaken.

Wielen zijn 18x7.5 +45 met Falken 225/40R18

De totale diameter is ongeveer hetzelfde.... De snelheidsmeter geeft 1 mph langzamer aan dan de originele.

Verlaagd met B&G S2 verlagingsveren. Ze hebben een geweldige verlaging en rijden erg soepel.
Image

Image

Image

Image
Heb je er foto's van aan de achterkant?

#10 ·
Image

Spoon CR93 17x8.5 +53 offset met 225/45/17. Afhankelijk van de rijhoogte, dus geen wrijvingsproblemen met de originele hoogte.

Ik heb het vlakker gemaakt met +5 mm spacers aan de voorkant en 3 mm aan de achterkant!

Image

Bedankt
Ben

#11 ·
Terug naar foto's en onderwerp...

#12 ·
Image

Image

Image

17x8 235/40/17 +45. Wreef over de voorste binnenspatbordvoering over hobbels bij volle uitslag :( verkoop de banden en krijg 225's of 215's. standaard hoogte.

Iemand die wil reageren op ervaringen of iets anders. Misschien zijn 225's wat ik nodig heb. Ik ben ook op zoek naar een lichtere band. De kuhmo's die ik had, waren 24 lbs per band! Ai.

#14 ·
Man, die Work Meister zien er goed uit. De auto nog verder verlagen zou geweldig zijn!

Work Emotion 11R Mat Brons 17x8 +35 Offset. Banden - 225/45/17
Cusco Zero1 schroefsets met een verlaging van 1,50". De achterkant schuurt bij het over hobbels rijden. Banden met een andere maat (215/40) zouden niet moeten schuren

#17 ·
Man, die Work Meister zien er goed uit. De auto nog meer verlagen zou geweldig zijn!

Work Emotion 11R Matte Bronze +35 Offset. Banden - 225/45/17
Cusco Zero1 schroefsets met een verlaging van 1,50". De achterkant schuurt bij het over hobbels rijden. Banden met een andere maat (215/40) zouden niet moeten schuren
Wat is de breedte van de velg?

#22 ·
Wheels: Tenzo R Sport DC-5 Version 2 : 18x8" : +45 Offset : Matte Black/Machined Lip and Center : 21.7 lbs

Banden: Yokohama S Drive : 225/35/18 : 22 lbs : Treadwear 300

Ophanging: TEIN SS Schroefsets : Verlaging 1,25"

Image

Image

Image

Image
Als je geen wrijvingsproblemen hebt, dan ziet dit er zo goed uit als je kunt krijgen voor een verlaging en een grote wiel/banden set-up. Goed gedaan!

Ik heb deze website gevonden die je helpt bij het analyseren van voorgestelde wiel- en bandencombinaties:

Custom rims, wheel tire packages for your ride - RIMSnTIRES.com

#20 ·
^ De beste pasvorm en uitstraling die ik heb gezien. Zeer goed geselecteerd.

#21 ·
^ the best fit and look I have seen. Very well selected.
Thanks Scotty! It does get a lot of looks on the road now, my son is 13 and thought it was so cool when we drove through a gas station parking lot and everyone was checking out the car and pointing. I have tint on it now and I think it looks even better... too bad I couldn't get pics with that on, it's been raining nonstop here :cursing:

Anyhoo, not to hijack the thread, but thank you for the kind words!

#26 ·
Erg mooi, weet iemand of de witte cr-z dieper is en hoeveel?

hier is de mijne met 9x18 ET 35 en 225/35 achterin......
Hoi Max,

Zeg je dat die van jou achterin aanlopen? Alle CRZ's gebruiken hetzelfde plaatwerk, ongeacht de kleur. Als ik dit goed lees, gebruik je 18x9" wielen met een offset van 35... Die wielen zijn een volle inch breder dan de mijne en staan 10 mm meer naar buiten, dus ze zouden bijna 1,5" verder uitsteken dan de mijne, en ik ben er vrij zeker van dat die ook op mijn auto zouden aanlopen,

#28 ·
Sorry dat het zo lang duurde Roddy, ik moest wachten tot ik in het weekend op mijn computer kon.

Eerste bandenset

Wiel info:
Merk: Wedsport SA-55m Gunmetal
Diameter: 18
Breedte: 8
Offset: +45
Face: FF
Naafboring: 73
Gewicht: 18,5 lbs

Banden info:
Maat: 215x35x18
Merk/Model: Continental DWS

Ophanging info:
Cusco Zero One, standaard 1,7" verlaging voor/achter.

Image

Image

Image

Image

Veranderd naar:
Banden info:
Maat: 235x35x18
Merk/Model: Falken 912

Image

Image

Image

Image

Had een tijdje 20 mm spacers achter, maar vond de wrijving tijdens grote dips of hobbels niet fijn, dus heb ze onlangs verwijderd. Blijf weer verlagen zonder spacers, maar heb nog niet de juiste hoogte gevonden.

OPMERKING:
Het schuren aan de achterkant lijkt voornamelijk te wijten te zijn aan de bevestigingsschroef van de achterste spatbordbevestiging aan de bovenkant van de wielkast. Dit is problematisch, zelfs als/wanneer je ze probeert te rollen, omdat het grote stuk plastic dat de achterbumper vasthoudt, flink naar buiten moet worden geduwd of weggeslepen, wat niet ideaal is. Dit bestaat niet in de voorste wielkast en zou geen probleem moeten zijn als voor rollen nodig is.

-Hoi

#29 ·
Hoi, ik reed een 235 en voelde wat wrijving bij het over hobbels gaan bij volle stuuruitslag. De wrijving was bij de voorste spatbordvoering op ongeveer de 2 uur positie aan de bestuurderskant, daar zit een blokkerig stuk dat uitsteekt. Ik denk dat het dat was. Heb je problemen?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

#31 ·
Hoi, ik reed met een 235 en voelde wat wrijving bij het over hobbels gaan bij volle stuuruitslag. De wrijving was bij de voorste spatbordvoering op ongeveer de 2 uur positie aan de bestuurderskant, daar zit een blokkerig stuk dat naar buiten komt. Ik denk dat het dat was. Heb je problemen?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Nee, ik heb nog geen wrijving in een van beide voorwielen. Ik zal de 2 uur positie eens moeten bekijken. Moet nog een laatste verlaging doen na het verwijderen van de achterste spacers en dan de voorkant synchroniseren. Zal de uiteindelijke hoogte daarna posten.

-Hoi

#33 ·
tirerack.com - ze zullen het allemaal voor je afbreken. Kies een band, bekijk de specificaties en het zal je de minimale en maximale breedte van de velg vertellen waarop hij past. Het is echter onverstandig om een brede band zonder reden te gebruiken. De CRZ heeft geen enorme hoeveelheden grip nodig. (Dat kan niet worden verkregen met een plakkeriger compound versus een bredere en zwaardere band)

Trouwens, dit is een wielmontagedraad, geen draad voor banden. :eek:fftopic: