Honda CR-Z Hybrid Car Forums banner

Veelvoorkomende problemen met de CR-Z om op te letten?

106K views 21 replies 14 participants last post by  96firephoenix  
#1 ·
Ik doe mijn 2000 Civic binnenkort weg, wil graag een CR-Z.

Nu de CR-Z er al lang genoeg is, zijn er veelvoorkomende problemen ontdekt waar ik rekening mee moet houden?

Meestal lijkt iedereen hier tevreden te zijn. Ik zie niet veel problemen of klachten. Ik kan gewoon niet geloven dat er geen enkele fout is, behalve gebarsten mistlampen.

Bij 4e generatie Preludes roesten ze ALLEMAAL door het zonnedak.
EK Civics zullen uiteindelijk allemaal gaan lekken via de weerstrips van de kofferbak, en de ramen zullen uit de rails springen door uitgedroogde weerstrips.
Maar wat doet de CR-Z???

Wat ik tot nu toe heb ontdekt:
  • Gebarsten mistlampen
  • Als hij stilstaat, wordt hij boos vanwege de hele "Ik ben een hybride, let op mij" batterij/oplaadsituatie.

Wil er zeker van zijn dat ik niets mis
Al gezocht in deze threads naar antwoorden:
waar je op moet letten bij het kopen van een gebruikte crz
alles wat je moet weten
abc's voor de cr-z
problemen met de CR-Z
wat vind je niet leuk aan crz
redenen om cr-z in te ruilen/verkopen of erover na te denken
En een paar van de high mileage club threads..

Ik zal zeker de terugroepstatus controleren zodra ik er een heb gevonden om mee naar huis te nemen.

Mijn plannen voor de batterij zijn om mijn Optima te gebruiken als een tweede geĂŻsoleerde batterij, alleen voor versterkers/subs, zodat de audio-afvoer het normale elektronicasysteem dat de IMA tevreden houdt, niet verstoort.

#2 ·
de CR-Z doet ...

...rijdt voor altijd
...tovert een glimlach op je gezicht
...verliest waarde als je ernaar kijkt (maar wie geeft er hier om?)
...vreet 12V-accu's (voor sommige mensen)
...heeft vreselijke dode hoeken (die je kunt oplossen met de juiste spiegelafstelling)
...heeft een roestige EGR-klepdeksel (zoals elke Honda)
...heeft een fluitende voorruit boven de 80-90+ (losse strip?)
...rijdt slecht op de standaard Dunlops
...heeft de exploderende granaatsplinter-airbag aan de bestuurderskant tot 2015
...heeft rubberbanding op de CVT als je het pedaal intrapt (soms)

Ik weet zeker dat er meer zijn, maar dit zijn degenen die me meteen te binnen schieten. Ik zou verbaasd zijn als Defiant, Spdbump en een paar andere stamgasten zich niet zouden melden :)

#10 ·
de CR-Z doet ...

...rijdt voor altijd Check
...tovert een glimlach op je gezicht Check
...verliest waarde als je ernaar kijkt (maar wie geeft er hier om?) ja, heilige crap.
...eet 12V's (voor sommige mensen)
...heeft vreselijke dode hoeken (die je kunt verhelpen met een goede spiegelafstelling) ja, achteruitrijden uit parkeerplaatsen zonder achteruitrijcamera zuigt.
...heeft een roestige EGR-klepdeksel (zoals elke Honda)
...heeft een fluitende voorruit boven de 80-90+ (losse strips?) de mijne fluit pas bij ongeveer 100... YMMV
...rijdt slecht op de standaard Dunlops Ik snap niet waar iedereen anders over klaagt. Ik denk dat de Dunlops acceptabel zijn... misschien moet ik gewoon iets anders ervaren?
...heeft de exploderende scherven bestuurdersairbag tot 2015 gratis gerepareerd bij uw dealer... uiteindelijk
...heeft rubberbanding op de CVT als je het pedaal intrapt (soms) niet met de 6MT :vtec:

Ik weet zeker dat er meer zijn, maar dit zijn de dingen die me meteen te binnen schieten. Ik zou verbaasd zijn als Defiant, Spdbump en een paar andere stamgasten niet zouden reageren :)
Ik zal toevoegen:

...de haaienvinantenne fluit bij zijwind van ongeveer 20 mph of hoger.
...krijg geweldige brandstof kilometers.

Ik herhaal mijn gebruikelijke advies om het modeljaar 2013+ en het EX- of hoger afwerkingspakket te kopen.

Niets echt tegen de modeljaren 2011 of 2012, maar de 2013 kreeg iets meer vermogen en een iets sterkere batterij.

Niets echt mis met de basis/LX-trim ook (behalve het gebrek aan ID-verlichting), maar de EX heeft een aantal gemak functies waarvan ik merk dat ik me stoor aan hun afwezigheid als ik mijn andere auto bestuur.

#6 ·
Het is simpel als een gebruikte CR-Z de gebruikelijke occasioncontroles doorstaat en een gezonde (belast getest) accu onder de motorkap heeft en geen waarschuwingslampjes (vooral voor de IMA) heeft, koop hem dan gewoon, adopteer hem en zorg ervoor dat je minstens 30 minuten per maand rijdt (dit is moeilijk om niet te doen!).

Je doet de CR-Z een plezier, want hij heeft waarschijnlijk stilgestaan en is er boos over.

Het is een auto op benzine die een IMA-systeem heeft om het bereik te vergroten. Het is geen Prius, Volt, Bolt (elektrische auto met benzinemotor om het bereik te vergroten) of een Tesla, Leaf, dit zijn elektrische auto's die ondersteunende systemen nodig hebben die nog niet volledig aanwezig zijn.

Samenvatting: Koop er gewoon een! (en sluit je bij ons aan in dit gekkenhuis):laugh:

#7 ·
Ahhhhhhh, welkom nieuw lid, die de juiste vragen stelt en links naar alle antwoorden geeft! Waardeer de post zeker. Als ik het geld/de tijd voor aanpassingen niet meetel, is het enige probleem met mijn 2013 dat een van de TPMS-sensoren vervangen moest worden - en dat was met een van de wielen die ik had laten spuiten in de OEM-kleur. Nog steeds originele 12V- en IMA-batterijen. Nieuwe banden en vloeistoffen, maar hij is pas vijf jaar oud en nog jong.

#8 ·
Welkom op het forum!!!

De CR-Z is voor de meesten van ons probleemloos of heeft slechts kleine problemen.

Mijn CR-Z uit 2011 heeft 91.000 mijl en tot nu toe waren de enige problemen die ik heb gehad dat alle 4 de TPMS zijn vervangen en dat de deurvergrendeling van de bestuurdersdeur vervangen moest worden. Beide werden gedekt door verlengde garanties. Oh en ook de gescheurde mistlampen. Ik ben net naar eBay gegaan en heb vervangende mistlampen van $50 gekocht, en ze zijn na een paar jaar nog steeds goed.

Ik doe gewoon regelmatige olieverversingen en bandenwissels.

Succes en houd ons op de hoogte!

#13 ·
Jullie KUTTEN! ....stop gewoon met me eraan te herinneren hoe dom betrouwbaar deze auto is... Omdat ik op het punt sta een gebruikte Fullsize truck te kopen.... Tundra 2007-2012 is niet eens Japans ...
Houd gewoon de CR-Z en koop apart een truck! >:) Ik heb mijn CR-Z gehouden en een Ridgeline uit 2007 gekregen met 76.000 mijl. :grin2:

#14 ·
Ik denk dat een paar leden problemen noemden met gescheurde mistlampen en zwakke deurgrepen, voornamelijk in modellen van vóór 2013. Afgezien van de 12 volt-accu die problemen heeft met de levensduur als de auto niet genoeg wordt gereden, komt dat ongeveer in de buurt van "veelvoorkomende" probleemgebieden bij deze auto. Leuk om te rijden, zuinig, Honda-betrouwbaar, mooi vormgegeven en enigszins zeldzaam zijn allemaal passende zinnen om de CR-Z te beschrijven.

#17 ·
#16 ·
Het lijkt niet gebruikelijk te zijn op dit forum, maar een veelvoorkomend probleem (veel andere plaatsen hebben het gezegd) dat ik heb opgemerkt tijdens lange roadtrips is dat de stoel oncomfortabel wordt en als je geen 15 of 16 krijgt, is een armsteun een must. Het lijkt er ook op dat onderdelen schaars en duur zijn. Verder heb ik de mijne meegenomen naar plaatsen waar een 2-zits sportwagen nooit zou moeten komen en ze tuffen lekker door. Ik heb geen andere klachten of problemen gezien, behalve een gebarsten mistlamp (ik heb nog steeds geen idee waarom dat gebeurt).

#18 ·
De mistlampen bevinden zich op een toplocatie om "geraakt te worden". Niet-Honda-vervangingen zijn er in overvloed voor veel minder dan hun $350, (ik heb ze al voor dertig dollar op eBay gezien, en als ze toch weer geraakt worden, wat dan nog?), het is bijna een universele mistlamp van deze tijd.

Ik weet niet hoe goed Lamin-X helpt. Ik heb overwogen om plexiglas afdekkingen te maken, maar ben er nog niet aan toegekomen.

#20 · (Edited)
Mijn plannen voor de batterij zijn om mijn Optima te gebruiken als een tweede geĂŻsoleerde batterij, alleen voor versterkers/subs, zodat de audio-afname de normale elektronica niet verstoort die nodig is om de IMA tevreden te houden.
Dit is iets waar ik op heb gezinspeeld, maar wat is genegeerd, het is logisch (althans voor mij). Laat ons weten hoe je dit voor je systeem laat werken. Ik ben erg geĂŻnteresseerd in het hebben van een aparte voeding voor de ICE. Het lijkt erop dat als je eenmaal een bepaald vermogensniveau overschrijdt dat nodig is voor de subs en versterkers, je iets meer nodig hebt dan de auto kan leveren met zijn standaard energiemanagement en batterijsysteem. Een oplossing die vaak is genoemd, is een grotere batterij (of een andere chemie), maar ik denk dat jouw idee van een geĂŻsoleerde batterij/voeding logischer is om de auto te beschermen tegen je ICE.

Veel succes met het vinden van een CR-Z die aan je behoeften voldoet.:smile2:

Welkom!:smile2:

#21 ·
HĂ©, ik wilde iedereen even bedanken voor de input.
Ik vergat steeds terug te komen om een update te geven, maar ik heb een CR-Z gekocht. Het is een 2011 EX-model, er waren niet veel om uit te kiezen in mijn omgeving en de nieuwere bouwjaren die ik vond, waren geen EX. In februari opgehaald.
Mistlampen waren al voor mij gebarsten, dus ik pas perfect bij de eigenaren die hem al lang hebben.
Ik ben dol op de auto. Letterlijk het enige wat ik haat, is wanneer de airco uitgaat bij een stoplicht wanneer de autostop de motor uitschakelt... Ik woon in Tampa, FL... We hebben het hele jaar door airco nodig. Maar ik ontdekte dat het indrukken van de voorruitontdooiingsknop om hem aan de praat te houden, een werkbare oplossing is.
Verder geen problemen. Ik heb garantie, dus geen mechanische zorgen.
Ik heb een reis van 380 mijl naar Panama City Beach gemaakt, op ongeveer een tank en een paar dollar.
Leuk om te rijden. En het elektrische deel van de motor zorgt ervoor dat ik eerder weg ben bij de lichten dan wie dan ook en voor langzame bestuurders, zonder terug te schakelen en te versnellen.
Ik kwam hier op de Causeway Bridge een zwarte en groene Lamborghini tegen die werd gesponsord door Red Bull. En ik voelde me een koning toen ik hem passeerde met mijn subwoofers op volle toeren.

#22 ·
Geen idee over de mistlampen... Ik heb een 2011 met 106.000 mijl en de originele mistlampen... ofwel dat of de originelen zijn vervangen in de eerste 48.000 mijl voordat ik hem kocht.

Ik ben dol op de auto. Letterlijk het enige wat ik haat is wanneer de airco uitgaat bij een stoplicht wanneer de autostop de motor uitschakelt... Ik woon in Tampa, FL... We hebben het hele jaar door airco nodig. Maar ik ontdekte dat het indrukken van de voorruitontdooiingsknop om hem te laten draaien een leefbare oplossing is.
Er zijn een paar andere manieren om de airco de auto-stop te laten overschrijven. Zet de rijmodus op iets anders dan "ECON" en zet de airco op "Laag", of zet de ventilatoren op 5 of 6 balken (ik denk dat de ventilatorinstelling werkt in "ECON", maar ik ben er niet zeker van).