Honda CR-Z Hybrid Car Forums banner

Uprząż radiowa

1 reading
21K views 28 replies 7 participants last post by  Spdbump  
#1 ·
Po przeprowadzeniu dalszych badań zaczynam znajdować mieszane odpowiedzi na temat tego, co działa, a co nie w przypadku wiązek przewodów. Chcę tylko zobaczyć, czy ktoś robił to sam i wie dokładnie, jakiej wiązki użył? A może lepiej, jeśli ktoś ma wyprowadzenia pinów dla radia w modelu podstawowym, abym mógł po prostu zmodyfikować wiązkę, aby działała w 100%.

Wygląda na to, że nie mam kilku z tych przewodów lub numery pinów nie pasują do kolorów wymienionych tutaj.

Wyprowadzenia pinów radia A

A01: Czarny - masa
A02: Biały - podświetlenie (+)
A03: Różowy - 12 V stałe
A04: Czerwony - MICU
A05: Czerwony - prawy przedni (+)
A06: Zielony - lewy przedni (+)
A07: brak
A08: brak
A09: Jasnozielony - prawy tylny (+)
A10: Biały - lewy tylny (+)
A11: Biały - powrót sterowania kierownicą
A12: Zielony - podświetlenie (-)
A13: Niebieski - łącze danych
A14: brak
A15: Żółty - prawy przedni (-)
A16: Różowy - lewy przedni (-)
A17: brak
A18: brak
A19: Zielony - prawy tylny (-)
A20: Pomarańczowy - lewy tylny (-)
A21: Biały - zdalne włączenie wzmacniacza
A22: Różowy - wysyłanie sterowania kierownicą
A23: Niebieski - wejście ecm dla zwiększonej głośności
A24: Fioletowy - zapłon/akcesoria

Należy pamiętać, że powinny być one poprawne, ale NIE gwarantują 100% dokładności. Opiera się to na mojej wiedzy z zakresu elektrotechniki i wieloletniej pracy z zestawami stereo Honda. Dodatkowo wtyczka interfejsu USB E wygląda na konfigurację typu cat5 prowadzącą do interfejsu USB.
 
#2 ·
Jeśli mam prawidłową jednostkę, to Helms pg 23-35 dla wersji bez nawigacji mówi:
Złącze A:
20 pinów
A1 biały do bezpiecznika B25 (b+)
A2 białe wejście napięcia dla włączania/wyłączania wzmacniacza stereo
A3 szary wyjście lewego tylnego głośnika +
A4 niebieski wyjście prawego tylnego głośnika +
A5 puste
A6 czerwone wyjście subwoofera (dlatego nie jestem pewien, czy jest odpowiednie dla modelu podstawowego???) +
A7 błękitne wyjście lewego tweetera +
A8 białe wyjście dla głośnika w drzwiach kierowcy +
A9 niebieskie wyjście głośnika w drzwiach pasażera +
A10 niebieskie wyjście prawego tweetera +
A11 czarna masa dla wzmacniacza stereo (G502)
A12 puste
A13 brązowe wyjście lewego tylnego głośnika -
A14 pomarańczowe wyjście prawego tylnego głośnika -
A15 puste
A16 błękitne wyjście subwoofera -
A17 szare wyjście lewego tweetera -
A18 szare wyjście głośnika w drzwiach kierowcy -
A19 czerwone wyjście głośnika w drzwiach pasażera -
A20 czerwone wyjście prawego tweetera -
 
#5 ·
Model podstawowy. Bez wzmacniacza.

Jestem teraz na torze, więc nie mogę sprawdzić, czy to ma sens.
Tak, do tej pory znalazłem tylko nawigację i brak nawigacji.
Myślę, że już to znalazłem... daj mi chwilę.

Wymagany raport z toru, chociaż
 
#4 ·
Złącze B:
14 pinów
B1 białe napięcie wejściowe dla wzmacniacza stereo włączanie/wyłączanie (b1+)
B2 jasnozielone wejście sygnału prawego tylnego głośnika +
B3 puste
B4 zielone wejście drzwi pasażera i sygnału prawego głośnika wysokotonowego +
B5 czerwone wejście dla sygnału lewego tylnego +
B6 puste
B7 żółte wejście drzwi kierowcy i sygnału lewego głośnika wysokotonowego +
B8 puste
B9 białe wejście prawego tylnego głośnika -
B10 puste
B11 pomarańczowe wejście drzwi pasażera i prawego głośnika wysokotonowego -
B12 zielone wejście lewego tylnego głośnika -
B13 puste
B14 różowe wejście drzwi kierowcy i lewego głośnika wysokotonowego -
 
#26 ·
Złącze B:
14 pinów
B1 białe napięcie wejściowe dla włączania/wyłączania wzmacniacza stereo (b1+)
B2 lt zielone wejście sygnału prawego tylnego głośnika +
B3 puste
B4 zielone wejście drzwi pasażera i prawego głośnika wysokotonowego +
B5 czerwone wejście dla sygnału lewego tylnego +
B6 puste
B7 żółte wejście drzwi kierowcy i lewego głośnika wysokotonowego +
B8 puste
B9 białe wejście prawego tylnego głośnika -
B10 puste
B11 pomarańczowe wejście drzwi pasażera i prawe
głośnik wysokotonowy -
B12 zielone wejście lewego tylnego głośnika -
B13 puste
B14 różowe wejście drzwi kierowcy i lewego głośnika wysokotonowego -
Więc po przeprowadzeniu dalszych badań zaczynam znajdować mieszane odpowiedzi na temat tego, co działa, a co nie dla wiązek przewodów. Chcę tylko zobaczyć, czy ktoś zrobił to samodzielnie i wie dokładnie, jakiej wiązki użył? A może lepiej, jeśli ktoś ma wyprowadzenia pinów dla radia w modelu podstawowym, abym mógł po prostu zmodyfikować wiązkę, aby działała w 100%.

Wygląda na to, że nie mam kilku z tych przewodów lub numery pinów nie pasują do kolorów wymienionych tutaj.
To jest moje dokładne okablowanie na złączu A, ale wciąż próbuję rozgryźć złącza B (14 pinów) i C (12 pinów).
 
#6 ·
Złącze jednostki audio A, 24-pinowe (wbudowany wzmacniacz stereo) Strona 23-30:

A1 czarny masa dla audio (G503)
A2 biały wykrywa sygnał sterowania oświetleniem
A3 różowy zasilanie b+
A5 szary sygnał głośnika tylnego lewego +
A6 brązowy głośnik tylny lewy -
A7 puste
A8 puste
A9 niebieski wyjście głośnika tylnego prawego +
A10 pomarańczowy głośnik tylny prawy -
A11 biały masa dla zdalnego przełącznika audio
A12 zielony sygnał bezpieczeństwa z MICU
A13 niebieski wykrywa sygnał narzędzia skanującego (dane szeregowe)
A14 puste
A15 jasnoniebieski wyjście głośnika drzwi kierowcy i lewego tweetera +
A16 szary głośnik drzwi kierowcy i lewy tweeter -
A17 puste
A18 puste
A19 niebieski wyjście drzwi pasażera i prawego tweetera +
A20 czerwony wyjście drzwi pasażera i prawego tweetera -
A21 puste
A22 różowy wykrywa napięcie dla zdalnego przełącznika audio
A23 niebieski wejścia impuls prędkości pojazdu z ECM/PCM
A24 fioletowy źródło zasilania dla akcesoriów

24-pinowe złącze dla "oddzielnego typu wzmacniacza stereo" Strona 23-29 różni się od powyższego tym, że:
A5 czerwony głośnik tylny lewy +
A6 zielony głośnik tylny lewy -
A9 jasnozielony wyjście głośnika tylnego prawego +
A10 biały głośnik tylny prawy -
A15 żółty wyjście drzwi kierowcy i lewy tweeter +
A16 różowy głośnik drzwi kierowcy lewy tweeter -
A19 zielony głośnik drzwi pasażera i wyjście prawego tweetera +
A20 pomarańczowy głośnik drzwi pasażera prawy tweeter -
A21 biały wyjście dla przełącznika wzmacniacza stereo włącz/wyłącz b+

Nie mam pojęcia, który jest który, ale jeśli możesz zidentyfikować wzór kolorów któregokolwiek z nich w swoim samochodzie, to powiedziałbym, że masz to.

Przepraszam, nie jestem ekspertem od elektroniki, ale zamierzam spróbować tego samego w Nissan Frontier mojej żony. I NIE mam do tego instrukcji. Trzymajcie za mnie kciuki.
 
  • Like
Reactions: Scott Plantier
#12 ·
To jest dokładne wyprowadzenie pinów dla A24 w modelu podstawowym 2012 CRZ. Bardzo dziękuję, proszę pana!

Złącze jednostki audio A, 24-pinowe (wbudowany wzmacniacz stereo) Strona 23-30:

A1 czarny masa dla audio (G503)
A2 biały wykrywa sygnał sterowania oświetleniem
A3 różowy zasilanie b+
A5 szary sygnał lewego tylnego głośnika+
A6 brązowy lewy tylny głośnik -
A7 puste
A8 puste
A9 niebieski wyjście prawego tylnego głośnika +
A10 pomarańczowy prawy tylny głośnik -
A11 biały masa dla zdalnego przełącznika audio
A12 zielony sygnał zabezpieczeń z MICU
A13 niebieski wykrywa sygnał narzędzia skanującego (dane szeregowe)
A14 puste
A15 jasnoniebieski wyjście głośnika drzwi kierowcy i lewego tweetera +
A16 szary głośnik drzwi kierowcy i lewy tweeter -
A17 puste
A18 puste
A19 niebieski wyjście głośnika drzwi pasażera i prawego tweetera +
A20 czerwony wyjście głośnika drzwi pasażera i prawego tweetera -
A21 puste
A22 różowy wykrywa napięcie dla zdalnego przełącznika audio
A23 niebieski wejścia impulsu prędkości pojazdu z ECM/PCM
A24 fioletowe źródło zasilania akcesoriów

Złącze 24-pinowe dla "oddzielnego wzmacniacza stereo" Strona 23-29 różni się od powyższego tym, że:
A5 czerwony lewy tylny głośnik +
A6 zielony lewy tylny głośnik -
A9 jasnozielony wyjście prawego tylnego głośnika +
A10 biały prawy tylny głośnik -
A15 żółty wyjście drzwi kierowcy i lewego tweetera +
A16 różowy lewy tweeter drzwi kierowcy -
A19 zielony głośnik drzwi pasażera i wyjście prawego tweetera +
A20 pomarańczowy prawy tweeter drzwi pasażera -
A21 biały wyjście dla przełącznika wzmacniacza stereo włącz/wyłącz b+
 
#8 ·
Pracuję tylko na torze. Nie biegam. Ale mogę wyprzedzić e36, co odkryliśmy podczas porannego sprawdzania.
Uważaj, kiedy to mówisz. Ludzie mają tendencję do myślenia, że jesteś szalony, kiedy mówisz, że CR-Z może wyprzedzić wysokowydajny samochód sportowy.
Coś ciekawego na torze?
 
#15 ·
Cóż, jeśli żona nie wysadzi głośników, będzie dobrze!
Przynajmniej w ten sposób znowu ma odtwarzacz CD (CD było zepsute w jej starym radiu), a teraz także wejście USB (poziom wykończenia z 2006 roku nie miał jeszcze tej technologii).

Niezłe za 80 dolarów na wyprzedaży i wiązkę przewodów.
Cholernie zimno.
Złamałem kilka klipsów na jednym elemencie wykończeniowym, mimo że ciężarówka stała w ogrzewanym garażu poprzedniej nocy. A może promieniowanie UV i ciepło sprawiły, że stał się kruchy.

Mam nadzieję, że u ciebie wszystko dobrze.
 
#18 ·
Dostałem swój. Prawie skończyłem z uprzężą. Będę w samochodzie dzisiaj wieczorem.

Image

Będę zainteresowany wysłuchaniem Twoich wrażeń na temat X2500BT. Z pewnością jest to świetnie wyglądające urządzenie za tę cenę. Jakiego telefonu/źródła używasz na nim?
Mam iPhone'a 5, ale najprawdopodobniej będę odtwarzał wszystko ze swojego starego iPoda classic.
 
#19 ·
Ta rzecz jest legitna. Brzmi o wiele lepiej. Ustawilem filtr górnoprzepustowy i dolnoprzepustowy na 100 Hz, więc nic poniżej nie idzie do drzwi/głośników wysokotonowych, a nic powyżej nie idzie do subwoofera. Uruchomienie jest bardzo szybkie i paruje się z moim iPhonem, zanim zdążę ruszyć. Zadzwoniłem do około 4 osób i żadna z nich nie mogła powiedzieć, że jestem w samochodzie, w przeciwieństwie do trzymania telefonu przy uchu.

Sterowanie z kierownicy nie będzie działać bez dodatku, który prawdopodobnie wkrótce zdobędę. NBD naprawdę, z tego, co czytałem. Jedyne powody, dla których to dodaję, to to, że nienawidzę mieć w samochodzie części, które nie działają. Prawdopodobnie skończę dodając kolejny wzmacniacz dla moich wysokich tonów, ponieważ nie mam fabrycznego wzmacniacza i może kamerę cofania. Zobaczymy, jak potoczy się czas.

Czerwień idealnie pasuje do całej mojej innej czerwieni w samochodzie. Niebieski wygląda na bardzo zbliżony do koloru fabrycznego.
 
#20 ·
Jak dobrze działa mikrofon Bluetooth przy prędkości 70 mil na godzinę? Zostawiłem kilka wiadomości testowych na mojej automatycznej sekretarce po wielu skargach. Na moim AppRadio2 brzmiało to tak, jakby obwód wzmocnienia redukcji szumów był zbyt gorący, wzmacniając szumy tła z drogi, powodując sprzężenia zwrotne.
 
#27 ·
Zazwyczaj można użyć istniejącego okablowania, ale zamienić mikrofon na ten, o którym wiesz, że działa z twoją jednostką centralną, nikt się nie zorientuje, chyba że bardzo dobrze zna małe światełko ukryte z mikrofonem w tym panelu. Mikrofon powinien mieć tylko dwa przewody, ale szczerze mówiąc, nawet nie używam telefonu w moim samochodzie, więc nawet nie jestem pewien, czy mój działa w fabrycznej konfiguracji.
 
#28 ·
Zazwyczaj można użyć istniejącego okablowania, ale zamienić mikrofon na ten, o którym wiesz, że działa z twoją jednostką centralną, nikt się nie zorientuje, chyba że dobrze zna małe światełko ukryte z mikrofonem w tym panelu. Mikrofon powinien mieć tylko dwa przewody, ale szczerze mówiąc, nawet nie używam telefonu w samochodzie, więc nawet nie jestem pewien, czy mój działa w mojej fabrycznej konfiguracji.
Dzięki, znalazłem kompletny schemat okablowania w innym pliku PDF, który ktoś opublikował. Nadal nie jestem pewien, które przewody powinienem zostawić w spokoju lub połączyć z nowym dinem, prawdopodobnie powinienem poprosić warsztat o rozwiązanie tego problemu za mnie