Honda CR-Z Hybrid Car Forums banner

2010 CR-Z Oliepan vervanging

292 views 6 replies 4 participants last post by  Juvat  
#1 ·
Ik heb de aftapplugopening (M14 x 1.5) van de oliecarter van mijn CR-Z uit 2010 beschadigd. Het werd uiteindelijk gerepareerd door een groter gat (M15 x 1.5) te tappen en er een aftapplug van de juiste maat in te plaatsen. Dat hield ongeveer een maand, daarna begon het weer te lekken. Ik denk erover om de hele oliecarter te vervangen om dit probleem permanent op te lossen.
Is er iemand die dat gedaan heeft en wat tips te delen heeft?

#3 ·
Dat is precies wat je zou willen doen. Hele nieuwe oliepan. Wees blij dat je niet iets geks hoeft te doen, zoals het hele subframe laten zakken om erbij te komen, zoals bij een RSX.
Ik had een RSX, raakte een met sneeuw omhulde kleine kei/rots op de snelweg met 73 mph, oliepan in plakjes gesneden als een laser door wat ik dacht dat een simpele brok sneeuw was (Alaska) Gelukkig zat ik bij de luchtmacht en als sectiechef had ik 60 monteurs die stonden te popelen om het te repareren. Dus dat deden we. Kleine nachtmerrie, maar we hebben het in 4 uur gedaan met waarschijnlijk meer apparatuur dan bij een dealer te vinden zou zijn.

#5 ·
Ik heb het aftapplug gat (M14 x 1.5) van de oliecarter van mijn 2010 CR-Z beschadigd. Het is uiteindelijk gerepareerd door een groter gat te tappen (M15 x 1.5) en er een aftapplug van de juiste maat in te zetten. Dat hield ongeveer een maand, toen begon het weer te lekken. Ik denk erover om de hele oliecarter te vervangen om dit probleem permanent op te lossen.

Heeft iemand dat gedaan en heeft hij tips om te delen?
Het is misschien de moeite waard om een van deze aftapkleppen te kopen, ik krijg er een voor mijn volgende olieverversing:

De speling zou geen probleem moeten zijn, hoewel het een laag rijdende auto is, dus als je iets hoort dat de onderkant raakt, controleer het dan zeker.

Ik heb het voornamelijk omwille van het gemak gekocht, maar het is een oplossing van "eenmaal aandraaien en je geen zorgen meer hoeven te maken over opnieuw beschadigen".

#6 ·
Ik heb de aftapplugopening van de oliecarter (M14 x 1.5) op mijn 2010 CR-Z gestript. Het werd uiteindelijk gerepareerd door een groter gat te tappen (M15 x 1.5) en een aftapplug van de juiste maat te plaatsen. Dat hield ongeveer een maand, daarna begon het weer te lekken. Ik denk erover om de hele oliecarter te vervangen om dit probleem permanent op te lossen.
Is er iemand die dat gedaan heeft en wat tips heeft om te delen?
Het is misschien de moeite waard om een van deze aftapkleppen te kopen, ik krijg er een voor mijn volgende olieverversing:

De speling zou geen probleem moeten zijn, hoewel het een laag rijdende auto is, dus als je iets hoort dat de onderkant raakt, controleer het dan zeker.

Ik heb het voornamelijk omwille van het gemak gekregen, maar het is een "eenmalig aandraaien en je geen zorgen hoeven te maken over opnieuw strippen"-oplossing